V české škole je málo emocí, říká psycholog Radvan Bahbouh. Inspirující otázky dají dětem víc než servírování holých faktů.

 

Rozhovor s Radvanem Bahbouhem inspirovaný jeho vystoupením na naší dubnové konferenci Úspěch pro každého žáka 2018, Co (ne)víme o člověku.

 

“Ve škole by mělo padat více otázek, které se týkají vlastních emocí. Místo toho, jaký stát je na světě největší, se ptát, jaká země žáky nejvíce zaujala. Místo, aby se nad uměleckými díly řešilo, jaký je to žánr nebo styl, měli by učitelé s dětmi vyrazit do galerie a ptát se jich, co se jim líbí a jak to na ně působí. Když dáme dětem inspirující otázky, podpoříme je v práci na sobě více, než když jim servírujeme hotová fakta.”

 

Celý článek si můžete přečíst na webu Rodiče vítáni, EDUin.

 

Každý si může klást vědecké otázky o přírodě

“To, co děláme, se týká každého. Každý může objevit kouzlo pobytu venku v přírodě, každý může dělat vědu o přírodě a každý může také proměnit své okolí a místo, kde se pohybuje, k lepšímu.”

 

Rozhovor v časopise Řízení školy s dalším spolupracovníkem iniciativy Petrem Danišem ze vzdělávacího centra TEREZA.

 

Celý článek si můžete přečíst zde.

 

 

*****

V časopise Řízení školy má iniciativa Úspěch pro každého žáka svou rubriku. Každý měsíc přinášíme pravidelné rozhovory.

Vnášet pluralitnější pohled na téma a na sebe samého

 

Přinášíme další z rozhovorů s partnery iniciativy Úspěch pro každého žáka. Tentokrát s Jiřím Raitermanem z Centra současného umění DOX.

 

„…dříve jsem vedl studenty poměrně velkým množstvím pokynů, s jasným scénářem hodin. V posledních letech jim dávám čím dál tím větší autonomii a spíše se snažím zasahovat jen v momentě, kdy situace může vyústit ve ztrátu motivace nebo ve ztrátu smyslu toho, co studenti vytvářejí. Snažím se jim předávat maximální zodpovědnost za to, co sami dělají, aby si našli svou vlastní roli, vlastní místo a svůj vlastní smysl.“

 

Celý článek si můžete přečíst zde.

 

*****

V časopise Řízení školy má iniciativa Úspěch pro každého žáka svou rubriku. Každý měsíc přinášíme pravidelné rozhovory.

Věříme v úspěch každého žáka, učitele i ředitele

Jak podpořit pedagogy, aby věřili, že dokáží vytvořit podmínky pro to, aby každý jejich žák zažíval ve výuce úspěch? Nalezne Silvie Pýchová odpověď na tuto otázku ve svém rozhovoru s Janou Stejskalovou (JOB – spolek pro inovace)?

 

Přečtěte si další z rozhovorů s partnery iniciativy Úspěch pro každého žáka v rubrice v časopise Řízení školy.

 

Celý článek si můžete přečíst zde.

 

*****

V časopise Řízení školy má iniciativa Úspěch pro každého žáka svou rubriku. Každý měsíc přinášíme pravidelné rozhovory.

Výstupy z konference Úspěch pro každého žáka 2018, Co (ne)víme o člověku jsou k dispozici

Výstupy z konference Úspěch pro každého žáka 2018 (fotografie a videozáznamy hlavních vystoupení) jsou k dispozici zde: http://ucimekvalitne.cz/2018/vystupy/

 

 

Na konferenci přišlo dvě stě lidí z různých sektorů. Všichni jsou zvěčněni na fotografiích Jiřího Coubala.

 

 

 

 

 

 

 

Sešlo se tu opět několik zajímavých řečníků.

Posuďte sami z videozáznamů jejich vystoupení.

 

 

 

 

Číst dále ›

Top