Je důležité vidět každého žáka a jeho potřeby

Rozhovor Řízení školy s Evou Hansson Böhm o její práci na základní škole v Laponsku a také o tom, jak se švédské školy vyrovnaly s pandemií. Eva, původem Češka,  je absolventkou Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, spolupracuje s Katedrou preprimární a primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Ve Švédsku absolvovala studium speciální pedagogiky a …

Číst více »

Vydáváme překlad článku Michaela Fullana: Vedení ze středu. Systémová strategie

Článek nabízí český překlad celosvětově nejcitovanější definice “středního článku” a systémové strategie “vedení ze středu”. Najdeme zde také praktické příklady ze dvou různých zemí (Kanada, Nový Zéland). Tento stručný text by si měl přečíst každý, kdo chce kvalifikovaně přemýšlet o středním článku a o konceptu “vedení ze středu”. Fullan vysvětluje, proč v dnešní době není …

Číst více »

Dobře se učit dnes nestačí, říká autor obdivované vzdělávací reformy v Kanadě

V květnovém vydání EDUzínu a současně Lidových novinách vyšel rozhovor Lucie Kocurové s Michaelem Fullanem, profesorem z Torontské univerzity, který byl hlavním řečníkem Konference: Úspěch pro každého žáka 2021. Nová pedagogika učitele staví do role aktivátora učení, který studentům nabízí otázky a problémy k řešení. Když před studenty stojí nějaká zajímavá výzva, jsou zapojení, spolupracují, …

Číst více »

Nová pedagogika pro hluboké učení podle Fullana

Michael Fullan se snaží svůj úspěšný ontarijský přístup k reformě školství pomáhat aplikovat na celém světě. Za tím účelem založil hnutí New Pedagogies for Deep Learning (NPDL), které sdružuje desítky špičkových odborníků a stovky škol z mnoha zemí. Bořivoj Brdička se ve svém článku “Nová pedagogika pro hluboké učení podle Fullana” soustředí právě na deep …

Číst více »