Vnášet pluralitnější pohled na téma a na sebe samého

Přinášíme další z rozhovorů s partnery iniciativy Úspěch pro každého žáka. Tentokrát s Jiřím Raitermanem z Centra současného umění DOX.

„…dříve jsem vedl studenty poměrně velkým množstvím pokynů, s jasným scénářem hodin. V posledních letech jim dávám čím dál tím větší autonomii a spíše se snažím zasahovat jen v momentě, kdy situace může vyústit ve ztrátu motivace nebo ve ztrátu smyslu toho, co studenti vytvářejí. Snažím se jim předávat maximální zodpovědnost za to, co sami dělají, aby si našli svou vlastní roli, vlastní místo a svůj vlastní smysl.“

Celý článek si můžete přečíst zde.

*****

V časopise Řízení školy má iniciativa Úspěch pro každého žáka svou rubriku. Každý měsíc přinášíme pravidelné rozhovory.