Rozhovor s Tomášem Zatloukalem: Učitel musí mít komplexní paletu kompetencí jako málokterá jiná profese

Časopis Řízení školy publikuje další z našich rozhovorů, tentokrát s ústředním školním inspektorem Tomášem Zatloukalem.

 

Celý rozhovor si můžete přečíst zde.

Kulatý stůl SKAV a EDUin: Mají školy připravovat na přijímací zkoušky? (28. 3. 2019)

Březnový kulatý stůl se konal v Pražském kreativním centru, Staroměstké nám. 4/1 Praha.

 

Cílem kulatého stolu bylo hledat odpovědi na otázky:

• Co očekáváme v dnešní době od přijímacích zkoušek na vyšší stupeň škol?

• Jak by měly vypadat přijímací zkoušky, aby odpovídaly cílům vzdělávání?

• Jak souvisí přijímací zkoušky s motivací k učení a sebehodnotě jednotlivců?

• Jak přijímací zkoušky ovlivňují to, co a jak se na školách učí.

• Jakou podporu potřebují děti, aby mohly uspět v přechodu na vyšší stupeň vzdělávání?

• Jaký vliv mají přijímací zkoušky na rovný přístup ke vzdělání?

• Potřebujeme, aby byly tyto zkoušky jednotné?

 

Účastníci panelové diskuze:

• Robert Gamba / předseda Výboru pro výchovu, vzdělávání a zaměstnanost Zastupitelstva Libereckého kraje

• Peter Chvojka / autor Deklarace ultrakonzervativního rodiče

• Jaroslav Jirásko / ředitel ZŠ Lázně Bělohrad

• Laďka Ortová / autorka Deklarace konzervativního rodiče

• Viktor Schilke / Česká středoškolská unie

 

 

Další kulaté stoly najdete na skav.cz.

 

Klíčem jsou motivovaní a plně kompetentní učitelé. Rozhovor s Ferdinandem Hrdličkou

Ferdinand Hrdlička, odborný garant přípravy koncepce a výzev Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání pro oblast regionálního školství na MŠMT, dříve působil v Agentuře pro sociální začleňování Úřadu vlády. Původní profesí je učitel na základní škole.

 

Celý rozhovor najdete v časopise Řízení školy.

Kulatý stůl SKAV a EDUin: Duševní zdraví dětí ve školách (8. 3. 2019)

Březnový kulatý stůl se konal v ZŠ Vodičkova 22, Praha 1.

 

Cílem kulatého stolu bylo hledat odpovědi na otázky:

  • Jak školy ovlivňují duševní zdraví dětí?
  • Jaké kompetence učitelů přispívají k podpoře duševního zdraví žáků?
  • Jakou podpůrnou síť mají školy k dispozici?
  • Jaká opatření pozitivně ovlivňují dětské duševní zdraví ve školním prostředí?
  • Jak se staráme o duševní zdraví učitelů?

Účastníci panelové diskuze:

  • Kamila Dvořáková / Národní ústav duševního zdraví
  • Jaroslav Faltýn / Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
  • Lucie Halbrštátová / zástupkyně mladých dospělých
  • Zdeňka Juklová / ředitelka ZŠ a MŠ Velké Hamry
  • Klára Laurenčíková / Ministerstvo zdravotnictví
  • Dana Pražáková / Česká školní inspekce
  • Viktor R. Schilke / Česká středoškolská unie

Další kulaté stoly najdete na skav.cz.

Kulatý stůl SKAV a EDUin: Zakázat mobily ve školách – ano či ne? (17. 1. 2019)

Lednový kulatý stůl se konal v ZŠ Vodičkova 22, Praha 1.

 

Cílem kulatého stolu bylo hledat odpovědi na otázky:
• Jak má škola přistupovat k mobilům žáků?
• Kdo má kompetenci používání mobilů ve škole regulovat?
• Jaká je role osobních mobilních zařízení žáků ve výuce?
• Jak se bránit nevhodnému využití a nežádoucí závislosti žáků na mobilech?
• Jak podpořit socializaci žáků v rámci školy?
• Potřebujeme zákon upravující používání mobilů ve školách?

 

Účastníci panelové diskuze:
• Bořivoj Brdička / Jednota školských informatiků, SKAV
• Radka Jandová / Asociace Montessori ČR
• Petr Karvánek / ZŠ a MŠ Antonína Čermáka, Praha 6
• Jan Kršňák / Institut pro podporu inovativního vzdělávání
• Martin Provazník / ZŠ Strossmayerovo nám., Praha 7
• Miriam Sedláčková / Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost
• Samuel Šulc / Česká středoškolská unie

 

Další kulaté stoly najdete na skav.cz.

Top