Proběhl Veletrh Úspěch pro každého žáka ve spolupráci s Národní sítí MAS

30. 11. – 1. 12. jsme v ZŠ Kunratice organizovali ve spolupráci s Národní sítí Místních akčních skupin a spoluzakladatelů iniciativy Úspěch pro každého žáka stejnojmenný veletrh. Akce se zúčastnilo celkem 150 lidí.

 

Díky veletrhu se mohli propojit zástupci těchto tří sfér:

  • organizace zapojené do iniciativy Úspěch pro každého žáka
  • realizátoři Místních akčních plánů z různých částí ČR
  • státní instituce hlásící se k vizi Úspěchu pro každého žáka

Cíle veletrhu:

  • Seznámit se s existujícími odbornými zkušenostmi organizací zapojených do iniciativy Úspěch pro každého žáka a s cíli Místních akčních plánů
  • Zahájit spolupráci na zlepšování učení dětí v jednotlivých územích.
  • Učit se přemýšlet o tom, jak sledovat dopad své práce na učení dětí.

Program veletrhu

 

Výstupy z akce, včetně videozáznamu vystoupení v plénu, jsou publikovány zde na našem webu uspechzaka.cz.

 

Akce se mohla uskutečnit díky finanční podpoře od Nadace České spořitelny.

Vyšel Speciál časopisu Kritická gramotnost

V novém čísle časopisu, který vydává projekt Pomáháme školám k úspěchu, si můžete přečíst třeba článek programové ředitelky Hany Košťálové o tom, že: „Každé dítě si zaslouží vynikajícího učitele, protože učitel má ze všech školních faktorů na uče­ní dítěte nejsilnější vliv. Jak dosáhnout toho, aby se učitelé sami chtěli a mohli rozvíjet, a proč je cílem projektu Pomáhá­me školám k úspěchu učitel jako adaptivní profesionál?“

 

Učitelka Veronika Dittrichová ve Speciálu Kritické gramotnosti 2018 vypráví příběh, ve kterém se z žáka, který nikdy nečetl, stal nadšený čtenář. Pro rodiče malých dětí jsou připraveny rady, jak vést předškoláky ke čtení. A mimo to se můžete dočíst, jak pracuje čtenářský mentor na škole, co přináší školám vzájemná čtenářská spolupráce a mnoho dalšího.

 

Časopis najdete na stránkách Pomáháme školám k úspěchu, kde se také můžete přihlásit k jeho odběru.

Kulatý stůl SKAV a EDUin: Proč chybí učitelé a kde je vezmeme? (18. 10. 2018)

Říjnový kulatý stůl proběhl ve Skautském institutu v Praze.

 

Cílem kulatého stolu bylo hledat odpovědi na otázky:

  • Na začátku tohoto školního roku školy napříč ČR pocítily významný nedostatek učitelů, čím je to způsobeno?
  • Víme, kolik máme učitelů, kolik jich potřebujeme a jaké existují prognózy v tomto směru?
  • Jak se na tom projeví náběh reformy financování škol, neprohloubí ještě tuto krizi?
  • Jak to lze řešit? Nazrál čas například na otevření učitelské profese?
  • Co dnes poradit řediteli školy, kterému se nedaří obsadit učitelské pozice? Jak překleneme období nedostatku pedagogů?

Účastníci panelové diskuze:

  • Petr Bannert / MŠMT
  • František Dobšík / ČMOS pracovníků školství
  • Marcela Erbeková / ZŠ Mnichovice
  • Antonín Jančařík / Pedagogická fakulta UK

Další kulaté stoly najdete na skav.cz.

Revidovaný katalog: Konference a festivaly ve vzdělávání.

Vydáváme revidovaný katalog vzdělávacích akcí.

 

Rozhodli jsme se zjednodušit a zpřehlednit katalog vzdělávacích akcí, který původně vznikl jako výstup ze setkání pořadatelů vzdělávacích akcí na Speciálním setkání lídrů iniciativy Úspěch pro každého žáka 3. října 2017.

 

Zúžili jsme jeho obsah pouze na konference a festivaly, tedy větší a pravidelné akce, které se věnují vzdělávání. Doufáme, že toto zjednodušení přinese lepší přehled účastníkům těchto akcí a pořadatelům nabídne snazší cestu ke spolupráci.

 

Průběžně aktualizovaný katalog je k dispozici na našich stránkách ZDE, kde je také možné přihlásit do něj další akce.

V české škole je málo emocí, říká psycholog Radvan Bahbouh. Inspirující otázky dají dětem víc než servírování holých faktů.

 

Rozhovor s Radvanem Bahbouhem inspirovaný jeho vystoupením na naší dubnové konferenci Úspěch pro každého žáka 2018, Co (ne)víme o člověku.

 

“Ve škole by mělo padat více otázek, které se týkají vlastních emocí. Místo toho, jaký stát je na světě největší, se ptát, jaká země žáky nejvíce zaujala. Místo, aby se nad uměleckými díly řešilo, jaký je to žánr nebo styl, měli by učitelé s dětmi vyrazit do galerie a ptát se jich, co se jim líbí a jak to na ně působí. Když dáme dětem inspirující otázky, podpoříme je v práci na sobě více, než když jim servírujeme hotová fakta.”

 

Celý článek si můžete přečíst na webu Rodiče vítáni, EDUin.

 

Top