Otevíráme další z volně publikovaných rozhovorů, které v rámci iniciativy Úspěch pro každého žáka realizujeme každý měsíc pro časopis Řízení školy.
Tentokrát si můžete přečíst rozhovor s Tomášem Čaklošem, který vede organizaci Otevřeno, se kterou usiluje o inovace ve vzdělávání pedagogů.
„Nikdo školám neříká, že mají vypadat tak, jak vypadaly včera. Přesto tak často vypadají a tato svoboda není naplno využívána. Příčin je jistě celá řada, tu hlavní však vidím v tom, jaké podpoře se školám a učitelům dostává. Učitelé často netouží nebo neumějí dělat věci jinak – nikdo je to neučil, nikdo jim pro to neposkytl podmínky, téměř nikdo jim v tom nepomáhá.
Naším posláním je, aby do škol přicházeli učitelé, kteří touží a umějí dělat věci jinak a lépe. Kterým se dostalo kvalitní přípravy a podpory, díky čemuž se dokážou věnovat žákům individuálněji, využívají třeba formativní hodnocení, zaměřují se na to podstatné. Kteří své žáky zkrátka aktivizují k objevování a tvoření.“